Nissan DeltaWing – Final de poveste trist la Le Mans

Autor: Laurenţiu Florescu 20 iun. 2012 Alte sporturi
Nissan DeltaWing – Final de poveste trist la Le Mans

Nissan DeltaWing a captat atenţia presei, cât şi cea a fanilor imediat după lansare şi toată lumea era curioasă de performanţele acestui „Batmobil de circuit”. Prototipul nipon era propulsat de un motor de numai 1,6 litri, dar aerodinamica excelentă era arma sa secretă. DeltaWing consuma cu 50% mai puţin combustibil decât un prototip din clasa LMP1 şi uza de două ori mai puţin pneurile.

Acestea erau afirmaţiile celor de la Nissan înainte de celebra cursă şi DeltaWing s-a ţinut de promisiune. Carismaticul prototip obţinea timpi care îl clasau cu uşurinţă în clasa LMP2, dar numărul opririlor la boxe era mult mai mic decât al celorlalţi prticipanţi. DeltaWing a avut un început de cursă fantastic şi obţinea timpi din ce în ce mai buni, dar la doar şase ore după start modelul nipon avea să părăsească celebra cursă.

După ce s-a rulat un timp în spatele safety-car-ului, prototipurile din clasa LMP1 se grăbeau să recupereze timpul pierdut, iar în aglomeraţia creată pe pistă, modelul Toyota cu numărul 8 a acroşat conceptul japonezilor de la Nissan, acesta oprindu-se în parapetul de beton de pe margine. Chiar dacă pilotul Satoshi Motoyama a încercat din răsputeri să ajungă cu maşina avariată la boxe, daunele au fost prea mari şi astfel se încheia aventura lui DeltaWing la Le Mans.

Povestea „DeltaWing la Le Mans” a avut un final pe care nu îl merita. Acest prototip a venit în Franţa să reinventeze motorsportul, dar nu i s-a dat şansa. Oficialii Nissan susţin că şi-au asumat acest risc încă de la început şi afirmă că sunt mândri de ceea ce au realizat.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide